tisdag 16 juni 2009

Så här var det...


Min man och jag ville skaffa en gemensam hobby, han gillade stora motorbåtar (helst med dubbla V8:or) och jag gillade att paddla. Det kändes som att vi aldrig skulle kunna förena dessa båda intressen.

Min man som kan överraska ibland kom med den goda idéen...han föreslog att vi skulle gå på segelskola och lära oss grunderna i att segla.

Jag föll direkt för detta förslag och tre veckor senare var vi stolta ägare till en Albin Ballad nr 760 vid namn Artemia. Beslutet att börja segla och att köpa segelbåt är något som vi inte ångrat en sekund (ännu)....
Vecka 21 2008 gick vi seglarkurs på Gunnars segelskola, det ska jag berätta om i ett kommande inlägg.

2 kommentarer:

  1. sedär. mailet funkade med länk hit. nu är det bara att kommentera på. Fast visst vore det ännu roligare om ni enats om paddlingen istället...

    SvaraRadera
  2. Kul att det funkade med mailet, det är fortfarande kul att paddla det tycker hela vår familj, men just nu är det roligare att segla. Jag tycker kanske att det är ni som ska börja med det istället.....

    SvaraRadera