onsdag 1 juli 2009

I ett dike genom Sverige...


Tänk vad Sverige är fantastiskt. Vi färdas utmed ett dike kantat av kossor, gödselspridare och cyklister, ett Paradis som luktar sommar, det är en doft vi kommer att bära med oss länge.


Känslan av att krypa ner för badstegen bakom båten och bara släppa taget, låta båten åka iväg några meter simma ikapp krypa upp igen, är oslagbar! Vi körde en liten vattensport, Felicia och Emma höll sig fast i badstegen och jag höll mig fast i deras ben sedan bar det av, i 3,5 knop, då fick vi hålla i bikinibyxorna. Problemet kom när jag skulle köra båten och Lars skulle hålla i barnen, de lyckades tappa taget och jag fick inte av gasen snabbt nog, då fick de simma en bit (kul tyckte jag).


Nu är vi på väg över Vättern till Motala, vi lär vara framme vid 21.30 enligt GPS:n.

Sov gott/jag skriver mer imorgon när jag laddat batteriet i datorn.

4 kommentarer:

  1. Låter härligt - vilken kanonstart på vädret. följer din blogg. Ha det så bra // Anders Larsson

    SvaraRadera
  2. Ahh.... Sann livskvalite! Jättekul att få följa era strapatser:) Lovar att titta till er lite då och då:)

    Må så gott!

    //Carme

    SvaraRadera
  3. Hur har ni det i båten.Verkar vara väldigt skönt med ett bad emellanåt.Hur långt har ni kommit.Åker till skåne på lördag 4/7.Hoppas vi ses i sommar.Ha de bra // fam Green

    SvaraRadera
  4. Simturen ser ju riktigt härlig ut - ha en fortsatt trevlig tur // Håkan Ekström

    SvaraRadera