tisdag 4 augusti 2009

Styrsö


Då har vi äntligen kommit till Bohuslän. Efter att ha gått med motor i 8 timmar har vi tagit oss från Varberg till Styrsö. Det känns skönt att vara nära Göteborg i god tid innan vi ska hem via Göta Älv. Idag lovade YR.no växlande molnighet men vi såg bara moln...men imorgon kommer en tillfällig högtrycksrygg in över Västkusten som ska vara minst till på lördag. Det ska bli skönt att steka på lite innan hemfärd. Det är inte utan att det börjar kännas som slutet på semestern, fast vi har ca 1 1/2 vecka kvar.

Imorgon har vi planerat att ta oss via Fotö upp mot Ljungskile. Varför Fotö är för att jag (Annika) vill återuppleva ett sommarminne jag har som barn då jag tillbringade en sommar på Fotö tillsammans med min moster och kusiner (jag kommer inte ihåg hur länge jag var där men det känns idag som att det var en hel sommar). Jag minns att vi plockade blåmusslor och kokade för att äta, gott men knastrigt i tänderna...

En fin bild i solnedgången utanför Donsö/Vrångö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar